Telefon: +48 508 195 625 lub +48 501 799 221   e-mail: biuro[małpa]spacerywirtualne.pl

top google top cities top youtube
019.jpg

Przewodniki panoramiczne

Przewodnik panoramiczny to najdoskonalsze narzędzie do poprowadzenia Internauty ściśle określoną trasą

Jaka jest różnica pomiędzy przewodnikiem panoramicznym a spacerem wirtualnym?

 

Spacer wirtualny przypomina trochę odwiedziny w miejscu po którym możesz przemieszczać się zupełnie swobodnie i robić co tylko chcesz. Jakbyś był niezależnym turystą. Przewodnik panoramiczny przypomina bardziej wycieczkę z przewodnikiem, który zaplanował całą trasę i prowadzi nas przez wszystkie punkty wycieczki opowiadając o wszystkim, co jest w programie. W tym przypadku nie masz swobody samodzielnego poruszania się po obcym miejscu, ale za to masz pewność, że nic Cię nie ominie bo jesteś pod fachową i solidną opieką a przewodnik gwarantuje pomoc w każdej sytuacji.

Jak widać na pierwszy rzut oka wydaje się, że nie ma pomiędzy spacerem wirtualnym a przewodnikiem panoramicznym znaczącej różnicy. Ale tak naprawdę jest ona kolosalna.

Przewodnik panoramiczny ma za zadanie wirtualne oprowadzić Internautę po ściśle określonej trasie wraz z przekazaniem wszystkich zaprogramowanych informacji, zachowań i zdarzeń.
Zasada działania, jeżeli chodzi o obszar wykonania panoram, jest odwrotna niż w przypadku spaceru wirtualnego. W spacerze wirtualnym mamy do czynienia z otwartym terenem. Możemy przemieszczać się w dowolnym kierunku oraz posiadamy pełna swobodę w korzystaniu z dostępnych opcji i modułów. Zasada działania przewodnika panoramicznego jest zupełnie odwrotna. Panoramy sferyczne to jedyny parametr, który łączy te dwa typy projektów.

W jakich przypadkach przewodnik panoramiczny sprawdzi się lepiej niż spacer wirtualny?

  1. Gdy na obszarze wykonania panoram istnieje tylko jedna trasa lub przejście.
  2. Gdy zależy nam na tym, aby odbiorca niczego nie pominął podczas przeglądania projektu.
  3. Gdy podczas wirtualnego zwiedzania chcemy przekazać jakie są procedury w danym miejscu (zakup biletów, okazywanie dokumentów, zadawanie pytań, itp.)
  4. Gdy chcemy zaprowadzić naszego odbiorcę w dokładnie określone miejsce ściśle oznaczona trasą.
  5. Gdy chcemy zachować kontrolę nad zachowaniami odbiorcy i utrzymać jego uwagę i koncentracje na stałym poziomie.

Rolą przewodnika panoramicznego jest nauczać i udzielać informacji:

  1. Jaką trasą można przejść przez teren wykonania panoram. Ważne są tutaj:
    • punkty odniesienia
    • kierunki świata
    • ciągi komunikacyjne
    • przejścia, drzwi, korytarze...
  2. Jakie procedur lub zdarzeń odbiorca może się spodziewać na miejscu.
  3. Którędy należy się udać, aby przejść całą trasę.

Na przykładzie przewodnika panoramicznego po przejściu granicznym Medyka - Szeginie można zauważyć, że głównym zadaniem projektu było przeprowadzenie Internauty przez cały proces odprawy paszportowo - celnej. Przewodnik najpierw określał parametry początkowe na które składał się cały szereg preferencji, jak kraj pochodzenia, język, kierunek i środek transportu. Na podstawie tych preferencji przewodnik panoramiczny rozpoczynał oprowadzanie Internauty od ściśle określonej pozycji startowej, poprzez całą trasę (w uwzględnieniem pasów ruchu) aż do momentu przeprowadzenia wirtualnej odprawy, po której był prowadzony do końca prezentacji.

Cały proces wirtualnej odprawy spełnił swoje zadanie w doskonały sposób, ponieważ potrafił Internautom dać odpowiedź na pytania dotyczące procedur, kierunków, wymaganych dokumentów i czynności na przejściu granicznym. Po zakończonych czynnościach Internauta został poprowadzony aż do ostatniej panoramy znajdującej się już na terytorium drugiego państwa.

Poniżej diagram INTRO w przewodniku panoramicznym po przejściu granicznym.

Start

Poniżej uproszczony diagram wyboru preferencji w przewodniku panoramicznym po przejściu granicznym.

Intro

 

W jakich przypadkach sprawdzi się przewodnik panoramiczny?

1. Muzea. Dokładne oprowadzenie Internauty trasą zwiedzania z uwzględnieniem trasy, sal i pomieszczeń oraz wyraźnego wskazania na omawiane eksponaty i ekspozycje.

2. Szkoły i uczelnie

3. Szpitale i kliniki.

4. Obiekty zamknięte.

5. Obiekty militarne.

6. Odprawy i kontrole.

7. Urzędy i instytucje.

Jeżeli masz wątpliwości czy w Twoim przypadku lepiej się sprawdzi spacer wirtualny czy przewodnik panoramiczny - koniecznie skontaktuj się z nami. Ustalenie tego jest bardzo ważne na samym początku opracowywania specyfikacji.

 

Nasze projekty znajdziesz m.in.

  • clients27.png
  • clients23.png
  • clients10.png
  • clients22.png
  • clients12.png
  • clients9.png
  • clients13.png
  • clients21.png
  • clients1.png
  • clients31.png
  • clients19.png
  • clients15.png
  • clients35.png
  • clients26.png
  • clients29.png
  • clients32.png
  • clients5.png
  • clients11.png
  • clients36.png
  • clients16.png
  • clients6.png
  • clients20.png
  • clients14.png
  • clients28.png
  • clients3.png
  • clients4.png
  • clients30.png
  • clients33.png
  • clients8.png
  • clients24.png
  • clients25.png
  • clients34.png
  • clients18.png
  • clients7.png
  • clients2.png
  • clients17.png

Już od 2005 roku projektujemy i tworzymy najnowocześniejsze projekty panoramiczne z wykorzystaniem innowacyjnych technologii.

Wszystkie projekty, znaki graficzne, panoramy i spacery wirtualne oraz opisy są własnością firmy Spacery Wirtualne i jej partnerów oraz podlegają prawnej ochronie. Jakiekolwiek wykorzystywanie materiałów zawartych na tej stronie jest prawnie zabronione.

Kontakt

  Adres: Spacery Wirtualne,

Telefon: +48 508 195 625

lub +48 501 799 221

www.spacerywirtualne.pl